کتاب‌های غیرداستانیکتاب‌های کسب و کار

مرور کتاب “هر برند یک قصه است”

قصه‌گویی را یاد بگیرید تا بتوانید پیامتان را به گوش همه برسانید

اگر گیجشان کنی می‌بازی. این جمله اصلی‌ترین حرف نویسنده است و در تمام کتاب تلاش می‌کند به شما کمک کند تا از گیجی در فضای زندگی و کسب‌و‌کار و ارائه آن به دیگران خارج شوید.

کتاب در دسته کتاب‌های روایت کسب و کار از نشر خوب اطراف است.

قفسه کتابفروشی‌ها پرشده از کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی کسب‌وکار که خیلی‌هایشان هم مطالب تکراری و حشو دارند، اما این کتاب با کتاب‌های این ژانر متفاوت است چون علاوه بر محتوا به شما تمرین می‌دهد تا بتوانید برنامه خوبی برای بازاریابی و ارائه کسب‌وکارتان بچینید.

“هر برند یک قصه است” می‌گوید، تنها راه همراه کردن دیگران با کسب‌وکار این است که مردم را در دل یک قصه بیندازیم. قصه ای که قهرمانش خودشان هستند. قصه‌ها بهترین وسیله برای فهمیدن چیزهای پیچیده‌اند.

این کتاب آموزش اصول روایتگری و قصه‌گویی است. قصه‌گویی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بسیار واضح و شفاف پیام کسب‌و‌کار یا گروهتان را به گوش بقیه برسانید، ‌طوری که همه مردم متوجه شوند شما دقیقا چه کار می‌کنید و کارتان چه ارزش افزوده‌ای دارد.

ممکن است پیش‌فرضتان نسبت به کتاب‌های مدیریتی و کسب‌وکار،‌سختی و پیچیدگی باشد،‌ اما این کتاب با زبانی عامیانه اصلی‌ترین مفاهیم را به شما آموزش می‌دهد و با خواندن این کتاب تبدیل به یک قصه‌گو می‌شوید که می‌‌داند خودش و کسب‌وکارش را چطور برای دیگران توضیح دهد.

ایده‌ی اصلی کتاب چیزی به نام استوری برند است. یک جدول تقریبا شبیه به بوم کسب‌و‌کار.

استوری برند ۷ اصل دارد. این اصول به شما کمک می‌کنند برنامه بازاریابی‌تان را خلاقانه‌تر کنید و جایگاه بهتر و مشخص‌تری در بازار پیدا کنید. وقتی مشتریان بفهمند که ما چگونه می‌توانیم به ‌آن‌‌ها کمک کنیم، کسب‌وکارمان رشد صعودی‌تری می‌گیرد.

اول از همه باید بدانیم که همه قصه‌‌ها اصول ثابتی دارند. جان کلام هر قصه‌ای که شنیده‌ایم از این قرار است:

شخصیت داستان در راه رسیدن به چیزی با مشکل روبه‌رو می‌شود. در اوج ناامیدی،‌ یک راهنما به زندگی‌اش پا می‌گذارد،‌ نقشه‌ای به او می‌دهد و او را به اقدام فرا‌می‌خواند. آن اقدام مانع از شکست او می‌شود و در نهایت به موفقیت می‌رسد. تمام قضیه در هر فیلمنامه و داستانی همین است.

 

اصول استوری‌برند:

 

  1. قهرمان قصه مشتری است، نه برند شما.
  2. شرکت‌ها می‌خواهند برای مشکلات بیرونی و روزمره راه حل بفروشند، اما مشتری‌ها برای حل مشکلات درونی‌شان پول خرج می‌کنند.
  3. مشتری‌ها دنبال قهرمان دیگری نیستند، آن‌ها دنبال راهنما می‌گردند.
  4. مشتری به راهنمایی اعتماد می‌کند که برنامه داشته باشد.
  5. مشتری‌‌ها تا به چالش کشیده نشوند،‌ اقدام نمی‌کنند.
  6. انسان‌ها از پایان غم‌انگیز گریزان‌اند.
  7. هرگز فکرنکنید که مردم می‌دانند برند شما چگونه زندگی‌شان را عوض می‌کند. خودتان به آن‌ها بگویید.

 

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به هر کسی که در حوزه‌ی کسب و کارهای آنلاین، مدیریت، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا