کتاب‌های داستانیداستان خارجی

آیا در بهشت کسی منتظر ما هست؟

در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند اثری از میچ آلبوم

در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند.

“اِدی” سرباز کهنه‌کاری است که در روزهای جنگ مصدوم می‌شود. بعد از برگشتن از جنگ و طی کردن دوران افسردگی، شغل پدرش را به عنوان “تعمیرکارِ وسایل شهر‌بازی” پیش می گیرد. ادی در روز تولد ۸۳ سالگی‌اش در اثر خراب شدن یکی از وسایل شهر‌بازی و برای نجات دادنِ دختر کوچکی، جانش را از دست می‌دهد. اولین نفری که ادی را در بهشت ملاقات می‌کند، به او می‌گوید:
تو در بهشت پنج نفر را ملاقات می‌کنی، که هر کدام از ما، بنا به دلیلی در زندگی تو بوده‌ایم. شاید آن موقع علتش را نفهمیده باشی؛ بهشت برای همین است، درک زندگی‌ات روی زمین.

“در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند” اثری است از “میچ البوم” نویسنده‌ی کم‌کار ولی موفق امریکایی.

“میچ البوم ” داستانی بدیع و خارق‌العاده آفریده است. این داستان از پایان، شروع می‌شود. شاید شروع داستان از انتها عجیب به نظر برسد؛ ولی هر پایانی، آغاز هم هست. فقط آن لحظه‌، آن را نمی‌دانیم.

“میچ “‌ در این داستان، درباره‌ی «زندگی پس از مرگ و معنای زندگی هر انسان بر روی زمین» به زیبایی صحبت می‌کند.

او یاد‌آوری می کند که:
«هیچ چیز در این دنیا تصادفی نیست. ما همه به هم وصلیم. نمی توانید یک زندگی را از زندگی دیگر جدا کنید؛ همانطور که نمی توانید نسیمی را از بادی جدا کنید. هر کسی بر دیگری تاثیر می‌گذارد و او هم بر دیگری و دنیا پر از داستان است و همه‌ی داستان ها یکیست.»

با خواندن این کتاب به یاد اثر پروانه‌ای افتادم. بر طبق این اصل، بال زدن یک پروانه در نقطه‌ای از جهان، می‌تواند طوفانی را در نقطه‌ای دیگر بیافریند. در این کتاب به بهترین شکل می‌توان این اثر را مشاهده کرد.‌ گاهی یک عمل کوچک، منجر به عکس العملی بزرگ می‌شود؛ اما شاید هرگز خودمان از این جریان باخبر نشویم. آنگاه که پرده‌ها فرو افتد، تازه خواهیم دید چه ها کرده‌ایم…

 

maryam-nikoomanesh

می‌خوانم، می‌نویسم و آموخته‌‌هایم را به اشتراک می‌گذارم به امید این که، سهمی هر چند کوچک، در بهتر شدن جهان اطرافم داشته باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا