کتاب‌های روانشناسیکتاب‌های غیرداستانی

نکاتی کاربردی در باب اعتماد به نفس

مروری بر کتاب جرات داشته باش

«رنج های عاطفی یا شغلی بسیاری از کمبود اعتماد بنفس ناشی می‌شود.»
«اعتماد به نفس همچون قلب یک هرم است که اساس آن اعتماد داشتن به خود است از نوجوانی شکل می‌گیرد و هنگام تایید خود بروز می‌کند. بنابراین اعتماد به نفس بخش مهمی از شخصیت ما است.»
عدم اعتماد به نفس تمامی عرصه‌های زندگی را تصرف و مختل می‌کند. زندگی کاری، زناشویی، ارتباط های خانوادگی و دوستانه.
کتاب جرات داشته باش به قلم فردریک فانژه، یک کتاب جامع و کامل با موضوع روانشناسی و در حوزه اعتماد به نفس است. فریدریک فانژه، استاد دانشگاه، متخصص علوم اعصاب و روانپزشک به افراد بسیاری برای افزایش اعتماد به نفس کمک کرده است. او بر اساس تجربیاتی که از مراجعانش به دست آورده به نگارش این کتاب پرداخته است و ردپایی از تحقیقات علمی در این کتاب دیده نمی‌شود. اما چون مطالب کتاب بر اساس تجربیات چندین ساله فانژه در کار با مراجعان‌اش نوشته شده، دارای دو نقطه قوت اساسی است.
مورد اول اینکه نویسنده سال‌ها به صورت تجربی روی این موضوع کار کرده و این موضوع به خوبی برای او ملموس است، براین اساس با قلمی روان و جذاب به نگارش کتاب پرداخته است.
مورد دوم این است که او نتایج موفقیت آمیز کار با مراجعانش را در این کتاب آورده است، بنابراین فقط به صورت تئوری به تحلیل این موضوع نپرداخته، بلکه راهکارهای خیلی خوبی نیز در این کتاب ارائه داده است و تا حد زیادی هم قابلیت اجرایی شدن دارند.
او کتاب را در سه بخشِ مکانیسم‌های اعتماد بنفس، منشا کمبود اعتماد بنفس، درمان کمبود اعتماد بنفس به رشته تحریر درآورده است. اگرچه بسیاری از روانپزشکان و روان‌درمانگران خواندن این کتاب را به بیماران شان توصیه می‌کنند اما مطالب کتاب آنقدر نکات مهم، آموزنده و مفید دارد که مطالعه‌اش برای سایر افراد هم خالی از لطف نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا