کتاب‌های داستانیداستان ایرانی

رویای نیمه شب

حکایت عاشقانه‌های لیلی و مجنون

«رویای نیمه شب» حکایت دلدادگی پسری زیبارو از اهل تسنن به دختری شیعه مذهب را روایت می‌کند. رمانی فوق العاده زیبا که با محوریت عشق، رنگ و بوی مذهبی نیز دارد.

هاشم، شخصیت اصلی داستان است و پدربزرگ او تاجر بزرگ جواهرات شهر حله است. ابوراجح حمامی، دوست پدر بزرگ هاشم است که دختری به نام ریحانه دارد. هاشم عاشق ریحانه می‌شود و راه وصال این دو جوان با موانع و اتفاقات تلخ و شیرینی روایت می‌شود. از طرفی حاکم شهر حله به اختلاف افکنی و نفرت پراکنی بین اهل تسنن و شیعیان می‌پردازد. اما اصلی‌ترین اتفاق در داستان برای ابوراجح حمامی رخ می‌دهد، اتفاقی که باعث دگرگونی اعتقادی شهر حله می‌شود.

یکی از شاخصه‌های اصلی کتاب، معجزه‌ای ا‌ست که توسط حضرت ولی‌عصر صورت می‌گیرد و نقش مهمی در شناخت و معرفت امام عصر به مخاطب ایفا می‌کند.

فضای معنوی داستان عالی است و توصیف‌های خوب اثر و انتقال حس‌ها به مخاطب باعث می‌شود خواننده مجذوب قصه شده و تا آخر داستان را دنبال کند. اگر دوست دارید بدانید چه اتفاقی برای ابوراجح حمامی می‌افتد و معجزه‌ای که توسط حضرت ولی‌عصر (عج) صورت گرفته چیست و این‌که آیا هاشم عاشق قصه به مراد دلش می‌رسد یا نه و چرا حاکم شهر حله شیعیان را شکنجه می‌کند، پیشنهاد می‌کنم خواندن این رمان عاشقانه و دلچسب را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا