کتاب‌های غیرداستانیکتاب‌های کسب و کار

مروری بر کتاب هواداران دو آتشه

خلق قبیلۀ هواداران متعصب برای کسب‌­و­کار

معمولاً تصور می‌­شود که هواداران دو آتشه فقط برای اشخاص یا خوانندگان، گروه­‌های موسیقی، فیلم‌های چندقسمتی و تیم‌های ورزشی وجود دارند. این تصور حاصل چیزی است که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند و نشان می‌دهند فرد سلبریتی میلیون‌ها طرف‌دار دارد؛ اما آنچه از آن غافلیم، هواداران خُرد و گسترده‌ای است که در حول محور موضوعات مختلف دوروبر ما زندگی می‌کنند.

در کتابی با نام اصلی super fans که پت فلین، یوتوبر و پادکستر معروف بین‌المللی آن را نوشته و مجید مجیدی و بهاره طاهری پور آن را ترجمه و نشر ادیبانِ روز آن را چاپ کرده است، می‌خوانیم: هواداران دوآتشه زمان، پول و مهم­‌تر از همه احساسات را روی موضوعی که دوست دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند. وقتی تیم برنده می‌شود، هواداران دوآتشه نیز احساس می‌کنند که برنده شده‌اند. وقتی تیم می‌بازد این یک تراژدی است. درهرصورت یک هوادار دو‌آتشه به‌احتمال زیاد چند قطره اشک می‌ریزد. یک هوادار دوآتشه تأثیرگذار و تأثیرپذیر است.

فلین معتقد است: «فالوورها ممکن است یک پست اینستاگرام را لایک کنند، مشتریان ممکن است یک محصول را خریداری کنند، اما سوپر فن‌ها بزرگ‌ترین حامیان کسب‌­وکار شما خواهند بود».

این بسیار مهم است که روی قیف فروش و مواردی مانند ایجاد ترافیک و بهبود نرخ تبدیل تمرکز کنیم؛ اما وقتی این موضوع بازگشت سرمایه خواهد داشت که تجربه ارائه شده به مخاطبین خود را با اکسیری که به شما کمک ‌می‌کند هواداران دو آتشه ایجاد کنید، ترکیب کنید!

اما متأسفانه تمام کاری که بسیاری از کسب‌وکارها انجام می‌دهند این است که سخت کار کنند و زمان و پول خرج کنند تا دیده شوند و مخاطبان را تبدیل به مشتریان وفادار کنند. گویی این کسب‌وکار به‌خودی‌خود ارزشی ندارد. درحالی‌که وقتی روی ایجاد هواداران دوآتشه تمرکز می‌کنید، در نتیجه، ترافیک بیشتر، فالوورهای بیشتر، بازدید‌های بیشتر و مشترکین بیشتری خواهد داشت.

پت فلین، نویسنده این کتاب، با ترسیم یک هرم هواداری از ما می‌خواهد که مجموعه‌ای از هواداران دوآتشه بسازیم و تضمین می‌کند اگر طبق استراتژی‌ها و تاکتیک‌های او پیش برویم هواداران دو آتشه همیشه در کنارمان خواهند بود.

سوپرفن

او می‌نویسد: «شما باید این سفر را ایجاد کنید و جاده را هموار نمایید که مطمئناً و پیوسته مخاطبین را به هوادارانی دوآتشه هدایت کنید».

من بعد از خواندن این کتاب احساس می‌کنم هواداران دو آتشه همان چیزی است که در دنیای  امروز می‌تواند کسب‌وکار ما را پرانرژی  و پویا و دهه هشتاد پسند نگه دارد.

اگر در تلاش برای ایجاد یک برند شخصی یا یک کسب‌وکار موفق در حوزه‌های مختلف هستیم، هواداران دو آتشه نیرویی است که تضمین رشد و رگ‌های حیاتی آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا